29. 9. 2018
Představte si, že veškeré informace o platnosti dokladů a poplatcích pro město máte na jednom místě – ve svém chytrém telefonu. Představte si, že formulář, který po Vás požaduje město, vyplníte na tabletu u kafe na zahradě a potvrzený vám nazpět přijde poštou, nebo jej dokonce najdete již druhý den ve své mobilní aplikaci. Představte si, že informaci o poplatku za odpad, nebo o končící platnosti občanského průkazu či pasu Vám oznámí magistrát pomocí mobilní notifikace.
Technologie a možnosti na poli IT a mobilních technologií již dávno dospěly do úrovně, na které lze bezpečně autentikovat občana města, dát mu možnost vyplnit formulář a umožnit odeslání ke zpracování a druhý den mu jej poslat nazpět do personalizovaného účtu aplikace, aniž by dotyčný musel navštěvovat úřad. Ostatně podobnou aplikaci na správu financí a souvisejících dokumentů má dneska snad každá banka či pojišťovna. A to je jen jeden příklad z mnoha.
Magistrát má sice nový web, ale současné technologické možnosti, které jsou dostupné na trhu, vůbec neřeší a nevyužívá. Což je obecný problém české státní zprávy – o digitalizaci se poslední roky jen mluví a posun vpřed připomíná spíše pokulhávání, než tah na bránu. My v Havířově začneme pracovat na změnách a v průběhu několika let magistrát plně digitalizujeme.