ÚAN Ostrava

27. 3. 2016

Od posledního únorového dne jsou v platnosti nové jízdní řády do Ostravy, na ÚAN i další koncové zastávky. Krátce po změně spojů vznikla také petice, u jejíhož zrodu stála také SZ Havířov. V průběhu března 2016 podepsaly petici již desítky lidí, kteří dojíždějí z Havířova do Ostravy. Mezitím se již také spousta lidí, včetně nás, obrátila na příslušné úřady s žádostí o alespoň částečnou obnovu rozsahu spojů z Havířova na ÚAN.

Přinášíme přehled reakcí všech zainteresovaných subjektů tak, jak jsme od havířovských obyvatel dostávali reakce z jednotlivých úřadů.

Jak na požadavky tedy zatím reagoval ostravský magistrát, krajský úřad nebo přímo společnost s ručením omezeným Koordinátor ODIS?

Např. hejtman Miroslav Novák mj. odpověděl:

ve více než ročním předstihu byly dohodnuty principy změn, které spočívaly v zachování
celkového počtu spojů mezi Ostravou a okolními městy (Havířov, Karviná, Orlová) s tím, že v relaci mezi Ostravou a Havířovem bude spojení na Ústřední autobusové nádraží v Ostravě zachováno v pracovní dny v době ranní a odpolední špičky v redukované podobě, a to tak, aby se naplnily plánované parametry definované počtem přestupujících cestujících na terminálu Hranečník, které byly podmínkou spolufinancování výstavby trolejbusové tratě ze zahraničních zdrojů.

Kompletní znění reakcí Moravskoslezského kraje, Statutárního města Ostravy nebo Koordinátora ODIS si tak můžete prohlédnout zde:

 

krajský úřadStatutární město Ostrava

Koordinátor ODIS