21. 2. 2016
Strana zelených podporuje požadavky zaměstnankyň a zaměstnanců České pošty (ČP) na lepší pracovní a mzdové podmínky. Je veřejným tajemstvím, že pochybná praxe povinného nabízení nadbytečných bankovních produktů na poště je jen bičem na poštovní zaměstnance, kteří jsou vlivem této praxe vystaveni nejistotě a často i penalizaci. Marné pokusy vnutit zákazníkům bankovní a jiné produkty navíc zpomalují zpracování poštovních zásilek. ČP je státní podnik a kritika za šikanu zaměstnanců a nefunkční služby padá na hlavu ministra Chovance. Zelení se proto v pondělí 22. 2. 2016 připojí k protestu zaměstnanců pošty, upozorňující na tyto praktiky.
„Česká pošta má své místo i v 21. století. Protože situaci pošty ministerstvo vnitra i přes kritiku neřeší, posíláme ministru Chovancovi deset návrhů, jak poštovní služby rozvíjet, aby byly konkurenceschopné a moderní. Základem je ovšem začít se kvalitně věnovat tomu, co dělá poštu poštou. Pošťák není pojišťovák,“ uvádí Michal Berg, místopředseda Strany zelených.
„Zelení stojí za poštovními zaměstnanci a zaměstnankyněmi a žádají ministra Chovance, aby přestal přihlížet, jak se na poště z donucení kšeftuje s finančními produkty, místo aby se vedení pošty zaměřilo na upadající kvalitu zásilkových služeb,“ uvádí Monika Horáková, členka předsednictva Strany zelených.
Česká pošta se svými více než třemi tisíci pobočkami představuje pro obyvatele řady obcí důležité spojení s veřejnou správou prostřednictvím Czech Pointu, cenné jsou ale i její ostatní služby, zejména pro seniory. Existence poštovní pobočky v obci je důležitým faktorem, který zabraňuje dalšímu vylidňování venkova. Česká pošta dává práci přes 30 tisícům zaměstnancům.
Více na www.zeleni.cz