28. 2. 2015

Autobusové nádraží v Havířově: fiasko roku – tak o stavbě, kterou provedl Metrostav vč. demolice původního nádraží a úpravy přilehlých ploch za 48,2 mil. Kč s DPH píše blog monitorující stavby v Moravskoslezsku.

Občané Havířova vyčítají novému nádraží zejm. nekomfortnost, tedy to, že zcela chybí to nejpodstatnější, zázemí pro cestující.

Celá stavba spočívala v demolici stávajících objektů, výstavbě nové odbavovací budovy Rotunda, rekonstrukci stanovišť, výstavbě zpevněných ploch vč. zastřešení, rekonstrukci přípojek, osvětlení, doplnění městského mobiliáře a realizovaly se parkové úpravy.

Oproti dřívějšku už nádraží nemá velkoryse pojatou vnitřní čekárnu, ale lidem musí stačit venkovní krytý prostor se šestnácti sedátky bez opěr. „Jak si tady má starší člověk sednout, když se ani neopře? Co to je za nádraží bez čekárny?“ ptala se žena, která se přišla podívat slavnostní otevření.

O zakázku se ucházely dvě firmy, Eurovia CS, která nabídla 56,499 mil. Kč s DPH a Metrostav, který nakonec soutěž za cenu 48,22 mil. Kč s DPH vyhrál a stal se dodavatelem.

„Sice je teprve konec února, ale s klidem můžeme tuto stavbu označit za jeden z největších stavebních omylů na území kraje ze tento rok“, píše blog monitorující dění na poli výstavby a rekonstrukcí v Moravskoslezském regionu od roku 2009 msstavby.cz.

A co si myslíte o havířovském autobusovém nádraží vy? Vyjádřete se v anketě o autobusovém nádraží.

Nádraží před demolicí (1965) a po rekonstrukci (2015), zdroj:  FB Archwards a msstavby.cz

Nádraží před demolicí (1965) a po rekonstrukci (2015)

 

Zdroj: Denik.cz a MSstavby